ic.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin genel tanıtımı / Uygulama 1 in duyurulması, tartışılması | Yok |
2 | Öğretim Üyesi Sunumları 1 / Proje 1’ e giriş, proje açıklamasının tartışılması / Tasarım konsepti oluşturulması: Stüdyo Kritikleri / Ödev 1 in duyurulması | İlgili çalışmalar |
3 | Öğretim Üyesi Sunumları 2 / Ödev 1 teslimi ve üzerinde genel tartışmalar / Tasarım konsepti geliştirilmesi: Stüdyo Kritikleri / Ödev 2 nin duyurulması | Ödev 1 |
4 | Öğretim Üyesi Sunumları 3 / Uygulama 1 ve Ödev 2 teslimi ve üzerinde genel tartışmalar / Tasarım konsepti geliştirilmesi: Stüdyo Kritikleri / Ödev 3 ün duyurulması | Uygulama 1 Ödev 2 |
5 | 28 Ekim- Yarım gün- Serbest Kritik Oturumu | İlgili çalışmalar |
6 | Ödev 3 teslimi ve üzerinde genel tartışmalar / Tasarım konsepti iyileştirilmesi: Stüdyo Kritikleri / Ön jüri gerekliliklerinin duyurulması | Ödev 3 |
7 | Ön Jüri / Tasarım Geliştirilmesi: Stüdyo Kritikleri / Ödev 4 ün duyurulması | Juri Teslim Malzemeleri |
8 | Ödev 4 teslimi ve üzerinde genel tartışmalar / Tasarım İyileştirilmesi: Stüdyo Kritikleri / Ara Jüri gerekliliklerinin duyurulması | Ödev 4 |
9 | Tasarım Sonuçlandırılması- Stüdyo Kritikleri / Ara Jüri gerekliliklerinin uyurulması | İlgili çalışmalar |
10 | Ara Juri / Ödev 5 in duyurulması | Juri Teslim Malzemeleri |
11 | Ödev 5 teslimi ve üzerinde genel tartışmalar / Tasarım Sonuçlandırılması- Prototipleme: Stüdyo Kritikleri / Final Jürisi gerekliliklerinin duyurulması | Ödev 5 |
12 | Tasarım Sonuçlandırılması- Prototipleme: Stüdyo Kritikleri | İlgili çalışmalar |
13 | Tasarım Sonuçlandırılması - Prototipleme: Stüdyo Kritikleri | İlgili çalışmalar |
14 | Tasarım Sonuçlandırılması- Genel tartışmalar ve geribildirim oturumu | İlgili çalışmalar |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | İlgili çalışmalar |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Bu ders için belirlenmiş bir kaynak yoktur, fakat öğrencilerin günümüz mobilya tasarımı ile ilgili kitap, dergi ve internet kaynaklarını takip etmesi faydalı ve zorunludur. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | • New Chairs: Innovations in Design, Technology, and Materials, Mel Byars • Materials for Inspirational Design by Chris Lefteri • Geometry of Design: Studies in Proportion and Composition, Kimberly Elam • Furniture in History: 3000 B.C. 2000 A.D (2nd Edition) (Hardcover), Leslie Pina • Illustrated History of Furniture: From the Earliest to the Present Time (Paperback), Frederick Litchfield (Author) • Design Meets Disability (Hardcover), Graham Pullin • The Making of Design: From the First Model to the Final Product (Paperback), Gerrit Terstiege • Greenhalgh, Paul. Quatations and Sources on Design and Decorative Arts. Manchester: Manchester University Pres • Sparke, Penny. A Century of Design. New York: Barron’s, 1998. • Woodham, Jonathan M. TwentiethCentury Design. Oxford: Oxford University Pres, 1997. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 14 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 15 |
Portfolyo | ||
Ödev | 5 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 15 |
Proje | 1 | 35 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 25 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 5 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 5 | 3 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 4 | |
Proje | 1 | 25 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 138 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; | X | ||||
2 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; | X | ||||
3 | Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; | X | ||||
4 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; | X | ||||
5 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; | X | ||||
6 | Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek; | X | ||||
7 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; | X | ||||
8 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak; | X | ||||
9 | Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; | X | ||||
10 | Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; | X | ||||
11 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; | X | ||||
12 | Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest