11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ic.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci, temel tasarım ilkelerini mobilya tasarım sürecinde kullanabilecektir.
  • Öğrenci, araştırma sürecinde verileri kolaylıkla belirleyebileyerek tasarımlara uyarlayabilecektir.
  • Öğrenci, form ile ilgili, işlevsel, detay ve teknik bazı önemli unsurları süreç içerisinde baştan sona özgüvenle kullanabilecektir.
  • Öğrenci, başlangıç fikir skeçlerinden üretim anına kadar karşılaşılabilecek sorunlara alternatifli çözüm önerilerini getirebilecektir.
  • Öğrenci, mobilya tasarım fikirlerini uygun malzeme ve gereçleri de kullanarak görsel, fiziksel ya da sözel olarak en iyi şekilde sunabilecektir.
  • Öğrenci, uygun ergonomik ve antropometrik datayı seçerek tasarıma entegre edebilecektir.
  • Öğrenci, mobilya tasarımını ve sürecini olumlu etkileyebilecek çağdaş yaklaşımları ve geniş malzeme bilgisini, tasarım sürecinde kullanabilecektir.
  • Öğrenci, toplumun ekonomik ve kültürel farklılıklar gösteren kesimlerinin ihtiyaçlarına yönelik tasarım önerileri getirebilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin genel tanıtımı / Uygulama 1 in duyurulması, tartışılması Yok
2 Öğretim Üyesi Sunumları 1 / Proje 1’ e giriş, proje açıklamasının tartışılması / Tasarım konsepti oluşturulması: Stüdyo Kritikleri / Ödev 1 in duyurulması İlgili çalışmalar
3 Öğretim Üyesi Sunumları 2 / Ödev 1 teslimi ve üzerinde genel tartışmalar / Tasarım konsepti geliştirilmesi: Stüdyo Kritikleri / Ödev 2 nin duyurulması Ödev 1
4 Öğretim Üyesi Sunumları 3 / Uygulama 1 ve Ödev 2 teslimi ve üzerinde genel tartışmalar / Tasarım konsepti geliştirilmesi: Stüdyo Kritikleri / Ödev 3 ün duyurulması Uygulama 1 Ödev 2
5 28 Ekim- Yarım gün- Serbest Kritik Oturumu İlgili çalışmalar
6 Ödev 3 teslimi ve üzerinde genel tartışmalar / Tasarım konsepti iyileştirilmesi: Stüdyo Kritikleri / Ön jüri gerekliliklerinin duyurulması Ödev 3
7 Ön Jüri / Tasarım Geliştirilmesi: Stüdyo Kritikleri / Ödev 4 ün duyurulması Juri Teslim Malzemeleri
8 Ödev 4 teslimi ve üzerinde genel tartışmalar / Tasarım İyileştirilmesi: Stüdyo Kritikleri / Ara Jüri gerekliliklerinin duyurulması Ödev 4
9 Tasarım Sonuçlandırılması- Stüdyo Kritikleri / Ara Jüri gerekliliklerinin uyurulması İlgili çalışmalar
10 Ara Juri / Ödev 5 in duyurulması Juri Teslim Malzemeleri
11 Ödev 5 teslimi ve üzerinde genel tartışmalar / Tasarım Sonuçlandırılması- Prototipleme: Stüdyo Kritikleri / Final Jürisi gerekliliklerinin duyurulması Ödev 5
12 Tasarım Sonuçlandırılması- Prototipleme: Stüdyo Kritikleri İlgili çalışmalar
13 Tasarım Sonuçlandırılması - Prototipleme: Stüdyo Kritikleri İlgili çalışmalar
14 Tasarım Sonuçlandırılması- Genel tartışmalar ve geribildirim oturumu İlgili çalışmalar
15 Dönemin gözden geçirilmesi İlgili çalışmalar
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Bu ders için belirlenmiş bir kaynak yoktur, fakat öğrencilerin günümüz mobilya tasarımı ile ilgili kitap, dergi ve internet kaynaklarını takip etmesi faydalı ve zorunludur.
Önerilen Okumalar/Materyaller • New Chairs: Innovations in Design, Technology, and Materials, Mel Byars • Materials for Inspirational Design by Chris Lefteri • Geometry of Design: Studies in Proportion and Composition, Kimberly Elam • Furniture in History: 3000 B.C. 2000 A.D (2nd Edition) (Hardcover), Leslie Pina • Illustrated History of Furniture: From the Earliest to the Present Time (Paperback), Frederick Litchfield (Author) • Design Meets Disability (Hardcover), Graham Pullin • The Making of Design: From the First Model to the Final Product (Paperback), Gerrit Terstiege • Greenhalgh, Paul. Quatations and Sources on Design and Decorative Arts. Manchester: Manchester University Pres • Sparke, Penny. A Century of Design. New York: Barron’s, 1998. • Woodham, Jonathan M. TwentiethCentury Design. Oxford: Oxford University Pres, 1997.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
14
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
15
Portfolyo
Ödev
5
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
15
Proje
1
35
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
25
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
8
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
5
Portfolyo
Ödev
5
3
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
4
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
138

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; X
2 Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; X
3 Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; X
4 Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; X
5 En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; X
6 Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek; X
7 Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; X
8 Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak; X
9 Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; X
10 Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; X
11 Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; X
12 Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010